Textual description of firstImageUrl

Samy Charnine, 1967 | Surrealist painter


Charnine has been impacted by the Masters as well as by the surrealists🎨 but his style is pure Charnine.
He combines whimsical images with precision in his execution. The result is poetic and seasoned. Winning attention and praise for his technique and sophistication of his ideas, Charnine’s paintings are realistic in their detail yet with composition that evokes an emotional response from the viewer.


Born in Nice on the French Riviera, Samy Charnine immigrated to the United States in 1983. He lives a secluded life and is very devoted to his art.
He grinds his own paint from historical pigments using recipes and techniques dating from the Renaissance.
He is highly demanding on himself and destroys many of his paintings, sometimes years of work, if the result doesn't meet his standards and expectations.
He is collected by enthusiasts worldwide.



























Nato a Nizza sulla Costa Azzurra, il pittore surrealista🎨 Samy Charnine è emigrato negli Stati Uniti nel 1983. Vive una vita appartata ed è molto devoto alla sua arte.
Per le sue opere utilizza dei pigmenti dimenticati che si usavano nel Rinascimento e tecniche pittoriche risalenti a quel periodo. Samy è molto esigente con se stesso e distrugge molti dei suoi dipinti, a volte di anni di lavoro, se il risultato non soddisfa i suoi standard e le sue aspettative. I suoi dipinti sono collezionati da appassionati di tutto il mondo.
Charnine è stato influenzato dai Maestri nonché dai surrealisti, ma il suo stile è "Charnine puro". Egli combina immagini stravaganti con precisione nella sua esecuzione. Il risultato è molto poetico. Attira attenzione e lode per la sua tecnica e per la raffinatezza delle sue idee. I dipinti di Charnine sono realistici nel dettaglio, ma con una composizione che evoca una risposta emotiva da spettatore.