Textual description of firstImageUrl

Vincent van Gogh | The Factory at Asnières, 1887

In the late nineteenth century, the French landscape was becoming increasingly marked by signs of industry.
Van Gogh depicts a glass factory in Asnières, a suburb northwest of Paris where the artist painted frequently in the summer of 1887.
The round objects stacked along the sides of the pathway are balls of glass awaiting melting inside the buildings.
They would have been formed into lantern globes for gas streetlights and interior fixtures. | Source: © The Barnes Foundation

Vincent van Gogh | The Factory at Asnières, Summer, 1887 | The Barnes Foundation

Textual description of firstImageUrl

Nikolay Dubovskoy | Romantic painter

Nikolay Nikanorovich Dubovskoy / Николай Никанорович Дубовской (1859-1918) was a Russian landscape painter, associated with the Peredvizhniki.
Together with Isaac Levitan, he helped create what came to be known as the "Landscape of Mood".
He displayed artistic talent at an early age; copying illustrations from Niva and other popular magazines.


Textual description of firstImageUrl

Leonardo da Vinci | Dove le ombre ingannano il giudizio..

Trattato della Pittura
Parte quinta | Capitoli 621-650


Indice
621. Qual parte è di mediocre ombra nella superficie di un corpo ombroso.
622. Qual parte della superficie illuminata sarà di maggior chiarezza.
623. Qual ombra principale nelle superficie de' corpi avrà minore o maggior differenza delle parti luminose.
624. Delle ombre fatte nelle parti ombrose de' corpi opachi.
625. Qual corpo piglia più quantità di ombra.
626. Qual corpo piglia più quantità di luce.


Textual description of firstImageUrl

Leonardo da Vinci | Delle ombre

Trattato della Pittura
Parte quinta | Capitoli 591-620


Indice
591. Condizione degli obietti oscuri di ciascun'ombra.
592. Qual campo renderà le ombre più oscure.
593. Dove sarà più oscura l'ombra derivativa.
594. Delle ombre.
595. De' termini che circondano le ombre derivative nelle loro percussioni.


Textual description of firstImageUrl

Claude Monet | Woman Seated under the Willows, 1880

A woman sits among loosely painted, crescent-shape blades of emerald and lemon-lime green grass, under tall trees in this vertical scene.
The brushstrokes are unconnected and visible, so many of the details difficult to make out.
Facing our left almost in profile, the woman’s form is suggested with thick strokes of eggshell white, periwinkle blue, mint green, and deep pink.
We get the impression of a light-colored dress that pools around her hips and legs, and a hat atop dark hair. Her face is painted with an area of blush peach.

Claude Monet | Woman Seated under the Willows, 1880 | National Gallery of Art, Washington, D.C.

Textual description of firstImageUrl

Elena Barenbaum (Eve Farb)

Illustrator Eve Farb / Ева Фарб - real name Elena Barenbaum / Елена Баренбаум, works both as an illustrator and as a psychologist.
She has a passion for design and Russian fairy tales, and has illustrated multiple books published in Russia, where she is from and lives with her husband and her cat.


Textual description of firstImageUrl

Gabriele D'Annunzio | I pastori / The Shepherds

Settembre, andiamo. È tempo di migrare.
Ora in terra d'Abruzzi i miei pastori
lascian gli stazzi e vanno verso il mare:
scendono all'Adriatico selvaggio
che verde è come i pascoli dei monti.

Giovanni Segantini | Mezzogiorno sulle Alpi / Midday in the Alps, 1891

Textual description of firstImageUrl

Gabriele D’Annunzio | La pioggia nel pineto / The rain in the pinewood

Taci. Su le soglie
del bosco non odo
parole che dici
umane; ma odo
parole più nuove
che parlano gocciole e foglie
lontane.

Claude Monet | The Rain (La pluie), 1886-1887