Textual description of firstImageUrl

Leonardo da Vinci | Del sole che illumina la foresta

Trattato della Pittura
Parte sesta | Capitoli 868-893


Indice
868. Dell'oscurità dell'albero.
869. Degli alberi.
870. Degli alberi posti sotto l'occhio.
871. Delle cime sparse degli alberi.
872. Delle remozioni delle campagne.
873. Dell'azzurro che acquistano gli alberi remoti.


Textual description of firstImageUrl

Steve Cosentino | Plein Air painter

American painter Steve Cosentino was born in New York City, the place where he continues to call home.
Steven studied at the Art Students League with Rudolf Baranik and went on to teach at the League in the early 1990s.
- "As a child I lived in a building much like the ones depicted in these paintings".


Textual description of firstImageUrl

Vincent van Gogh | Pietà (after Delacroix), 1889

Van Gogh based his Pietà on a lithograph of a painting by Eugène Delacroix.
This image of the Virgin Mary mourning the dead Christ is, however, more a variation on the original work than a copy.
Van Gogh has taken Delacroix’s theme and composition and added his own colour and personal signature.


Textual description of firstImageUrl

Leonardo da Vinci | Del verde delle foglie

Trattato della Pittura
Parte sesta | Capitoli 841-867


Indice
841. Del centro degli alberi nella loro grossezza.
842. Qual pianta cresce nelle selve di piú continuata grossezza ed in maggiore altezza.
843. Qual pianta è di grossezza piú disforme e di minore altezza e piú dura.
844. Delle piante e legnami segati i quali mai per sé si piegheranno.
845. Delle aste che piú si mantengono diritte.
846. Delle crepature de' legni quando si seccano.
847. De' legni che non si scoppiano nel seccarsi.


Textual description of firstImageUrl

Leonardo da Vinci | De' paesi in pittura

Trattato della Pittura
Parte sesta | Capitoli 894-916


Indice
894. Delle erbe de' prati.
895. Dell'ombra della verdura.
896. De' paesi in pittura.
897. Perché le ombre de' rami fronzuti non si dimostrano potenti vicino alle loro parti luminose come nelle parti opposite.
898. Qual parte del ramo della pianta sarà piú oscura.
899. Della veduta degli alberi.
900. De' paesi.


Textual description of firstImageUrl

Edgar Degas | Repasseuses / Le Stiratrici, 1884-1886


Degas often made portraits of his family and friends but he was also an attentive observer of the working world in millinery workshops or laundries.
Only Daumier before him had taken an interest in washerwoman, who became one of Degas's favorite subjects between 1869-1895.
At first he painted single figures seen against the light, picked out sharply against the white linen.
Then, about 1884-1886, he dwelled more heavily on the subject, this time depicting two women in a laundry.

Textual description of firstImageUrl

Vishma Maharaj, 1984 | Le squisite opere di vetro colorato

Vishma Maharaj è un'artista multimediale Americana che segue i propri sogni, interpretandoli su carta, per mezzo della Intelligenza Artificiale.
- "Sono una viaggiatrice dell'anima che condivide la propria esperienza attraverso la mia visione e prospettiva.
Sono la ragazzina che correva lungo la riva del mare lanciando stelle marine ed esprimendo desideri... che un giorno creerò cose che le persone adorerebbero.
Quei piccoli semi ora sono ciò di cui sono fatte le piante dei miei sogni..."


Textual description of firstImageUrl

Vincent Van Gogh | The sowers series


Peasant imagery and especially that of the 'Sower' was something that Van Gogh turned to numerous times throughout his career.
His affiliation with this subject was partly as a response to the work of the romantic Realists such as Millet, and a reflection of his own socialist ideals.
The sower in particular was a figure that Van Gogh saw in terms of representing the eternal cycle of agricultural life, of honorable endeavor and tradition, and symbolized these qualities to the artist.