Textual description of firstImageUrl

Vlaho Bukovac | Post-Impressionist painter

Vlaho Bukovac (1855-1922) was born in Cavtat, near Dubrovnik. He showed inclination to drawing in his early childhood, but because of his family's poverty he could not continue his education.
At the age of eleven his uncle took him to the United States, where he spent four hard years. His uncle soon died.
In 1871, he returned to Dubrovnik and embarked as an apprentice on a merchant ship that sailed on regular line Istanbul- Odessa-Liverpool.
In 1873 he went to Latin America, where he worked as a letter drawer in a coach factory in Peru. Three years later he returned to Cavtat.
He found a sponsor in the person of Medo Pucic, a poet who recommended him to the archbishop Strossmayer, a very famous and influential Croatian at that time.


Textual description of firstImageUrl

Leonardo da Vinci | Della figura che va contro il vento

Trattato della Pittura - Parte terza | Capitoli 398-432


Indice
398. Discorso sopra il pratico.
399. Della pratica cercata con gran sollecitudine dal pittore.
400. Del giudicare il pittore le sue opere e quelle d'altrui.
401. Del giudicare il pittore la sua pittura.
402. Come lo specchio è il maestro de' pittori.
403. Come si deve conoscere una buona pittura e che qualità deve avere per essere buona.
404. Come la vera pittura stia nella superficie dello specchio piano.
405. Qual pittura è piú laudabile.
406. Qual è il primo obietto intenzionale del pittore.


Textual description of firstImageUrl

Lo Chan Peng 羅展鵬, 1983

Lo Chan Peng was born in Chiayi, Taiwan and graduated Fine Art Department of Chinese Culture University.
Lo Chan-Peng had won many domestic art contests, and became well-known with “Strawberry Journal” series, which honestly records the sub-culture of young generation.
Lo uses his paintings to express what he observed from the real world, which not only depicts the mindset of young generations nowadays, but can be seen as a kind of self-dissect.


Textual description of firstImageUrl

Leonardo da Vinci | Delle diciotto operazioni dell'uomo

Trattato della Pittura - Parte terza | Capitoli 359-397


Indice
359. Delle diciotto operazioni dell'uomo.
360. Della disposizione delle membra secondo le figure.
361. Della qualità delle membra secondo l'età.
362. Della varietà de' visi.
363. Della membrificazione degli animali.
364. Come la figura non sarà laudabile s'essa non mostra la passione dell'animo.
365. Come le mani e le braccia in tutte le loro operazioni hanno da dimostrare l'intenzione del loro motore il piú che si può.
366. De' moti appropriati alla mente del mobile.
367. Come gli atti mentali muovano la persona in primo grado di facilità e comodità.


Textual description of firstImageUrl

Leonardo da Vinci | Della grazia delle membra

Trattato della Pittura - Parte terza | Capitoli 316-358


Indice
316. Della grazia delle membra.
317. Della comodità delle membra.
318. D'una figura sola fuori dell'istoria.
319. Quali sono le principali importanze che appartengono alla figura.
320. Del bilicare il peso intorno al centro della gravità de' corpi.
321. Delle figure che hanno a maneggiare o portar pesi.
322. Delle attitudini degli uomini.
323. Varietà d'attitudini.
324. Delle attitudini delle figure.
325. Dell'attenzione de' circostanti ad un caso notando.
326. Qualità de' nudi.
327. Come i muscoli sono corti e grossi.


Textual description of firstImageUrl

Othello and Desdemona: "Heaven is my judge"

Othello (The Tragedy of Othello, the Moor of Venice) (ca. 1603) by William Shakespeare is a concentrated, tightly constructed domestic tragedy, with almost no subplot for relief, centered on five or six central characters.
Othello is commonly considered one of Shakespeare's great tragedies and one of his finest works.

Act I

In following him, I follow but myself.
• Iago, scene I

Heaven is my judge, not I for love and duty,
But seeming so, for my peculiar end:
For when my outward action doth demonstrate
The native act and figure of my heart
In compliment extern, 'tis not long after
But I will wear my heart upon my sleeve
For daws to peck at: I am not what I am.
Iago, scene I

Lord Frederic Leighton (1830-1896) | Desdemona (Othello) 1888

Textual description of firstImageUrl

Valeria Corvino, 1953

Valeria Corvino was born in Naples and trained through the study of the amazing artistic wealth of her hometown.
Roman sculpture, capricious Baroque, everyday familiarity with fragments of antiquity, the architectural palimpsest of its territory are its first "masters", together with a completely Mediterranean passion for the secrets of the anatomy and the beauty of the human body.
After studying at the Academy of Fine Arts, he studied the problems of composition working on photography, and therefore on cuts, the zoomed image, the play of light and shadows.
Combining pictorial training, the passion for sculptural volumes, the secrets of photographic framing, he comes to perfect his innate propensity for balance and harmony.


Textual description of firstImageUrl

Serguei Zlenko, 1960 | I ballerini

Nato nella Repubblica di Georgia, Serguei Zlenko / Сергей Зленко si è laureato prima presso la scuola d'arte dell'Accademia d'arte russa, e successivamente ha ricevuto una laurea e un master in belle arti dall'Accademia d'arte Surikov di Mosca nel 1984.
Membro delle associazioni di artisti sia russe che finlandesi, ha è presente in gallerie e collezioni in Irlanda, Finlandia, Svezia, Francia, Stati Uniti e nella nativa Georgia.
Da molti anni Serguei ha un equilibrio vivendo in Irlanda con la Finlandia e viaggiando costantemente per il mondo eseguendo le sue commissioni di ritratti squisite e molto ricercate.