Textual description of firstImageUrl

Boris Pasternak | Sunrise / L’alba


Sunrise

You were my life sometime ago.
Then came the war, the devastation.
You vanished, leaving me alone,
Without a trace or explanation.

When many years had passed me by,
Your voice awakened me by chance.
I sat and read Your Word all night
And came to life out of a trance.

Textual description of firstImageUrl

Pavlos Samios (1948-2021)

Pavlos Samios - Παύλος Σάμιος - was a Greek painter and professor at the Athens School of Fine Arts.
Samios was born in Athens, Greece. His interest about art rose during his early childhood when he used to spend many hours at his father's workshop (Samios’ father was a shoemaker).
As a teenager he worked at Dionysios Karoussos icon-painting studio and at the same time he attended drawing lessons under Panos Sarafianos so that he could pass the exams in order to enter the School of Fine Arts where he became accepted in 1969.


Textual description of firstImageUrl

Federico García Lorca | Serenade / Serenata

Along the banks of the river
the night is bathing
and on the breasts of Lolita
die of love the branches.

Die of love branches.

Vanessa Lemen | Harmony in the Ebb and Flow

Textual description of firstImageUrl

Dino Buzzati / Alex Alemany | Lettera d'amore


Sono finalmente ritornato, tesoro, ed ora aspetto che tu mi raggiunga.
Nell’ultima tua lettera, che ho avuto un mese fa, dicevi appunto che non potevi più vivere senza di me. Ti credo, perché uguale è il sentimento mio. Non è come un’attrazione fatale, quasi un castigo?
Di solito, tra uomo e donna, soltanto uno dei due si innamora. L’altro, o l’altra, accetta, o subisce. Nel nostro caso, meravigliosamente, la passione è pari in entrambi. Pazzi tutti e due. Ciò è bellissimo ma fa anche paura. Siamo come due foglie furiosamente sospinte l’una verso l’altra da opposti venti.
Che cosa accadrà quando si incontreranno?

Textual description of firstImageUrl

Michelangelo Buonarroti | Vita ed Opere


Michelàngelo (o Michelàngiolo; propr. Michelàgnolo) Buonarroti - Architetto, scultore, pittore, poeta (Caprese, od. Caprese Michelangelo, Arezzo, 1475 - Roma 1564). Culmine della civiltà rinascimentale, celebrato come il massimo genio del suo tempo, ne rappresentò anche la drammatica conclusione. Apprendista dal 1487 nella bottega di D. Ghirlandaio, intorno al 1489 venne in contatto presso il giardino di S. Marco, domicilio della collezione di antichità della famiglia Medici, con la statuaria classica e la filosofia neoplatonica, componenti essenziali per lo sviluppo della sua produzione artistica.
Nel 1498 il cardinale J. Bilhères gli commissionò per la sua tomba in S. Petronilla a Roma la Pietà : per il carattere di perfetta armonia, grazia e bellezza, l'opera suscitò universale ammirazione. Tornato a Firenze, Michelàngelo realizzò la statua di David🎨(1501-04), quindi nel 1505 fu di nuovo a Roma per eseguire la tomba di Giulio II in S. Pietro, i cui tormentati lavori si sarebbero protratti per oltre quarant'anni.

Textual description of firstImageUrl

Mark Keathley, 1963 | Nature painter


Mark Keathley's passion is to offer inspiration for the soul through his medium of art so the viewer is compelled to ponder the deeper issues of the heart.
What is life about?
How do I want to live? Am I loved?
"Capturing the power of light, the beauty which surrounds us, and magical or memorable moments on canvas offers us a chance to rise above the mundane, escape from the business, and meditate on what is really important" - Mark Keathley.

Textual description of firstImageUrl

Dino Buzzati | Inviti superflui, 1949 / Unnecessary invitations

Vorrei che tu venissi da me in una sera d’inverno e, stretti insieme dietro i vetri, guardando la solitudine delle strade buie e gelate, ricordassimo gli inverni delle favole, dove si visse insieme senza saperlo.
Per gli stessi sentieri fatati passammo infatti tu ed io, con passi timidi, insieme andammo attraverso le foreste piene di lupi, e i medesimi genii ci spiavano dai ciuffi di muschio sospesi alle torri, tra svolazzare di corvi.
Insieme, senza saperlo, di là forse guardammo entrambi verso la vita misteriosa, che ci aspettava. Ivi palpitarono in noi per la prima volta pazzi e teneri desideri. "Ti ricordi?" ci diremo l’un l’altro, stringendoci dolcemente, nella calda stanza, e tu mi sorriderai fiduciosa mentre fuori daran tetro suono le lamiere scosse dal vento.

Tim Shorten

Textual description of firstImageUrl

Ferdinand Hodler | Art Nouveau painter


Ferdinand Hodler (1853-1918) was one of the best-known Swiss painters of the nineteenth century. His early works were portraits, landscapes and genre paintings in a realistic style.
Later, he adopted a personal form of Symbolism which he called "Parallelism".
Hodler was born in Bern, the eldest of six children. His father, Jean Hodler, made a meager living as a carpenter; his mother, Marguerite (née Neukomm), was from a peasant family.