A native Kansan, Lucien Abrams moved to Dallas with his family in 1873. He studied at Princeton, the Art Students League of New York, and the Académie Julian in Paris, living and traveling in Europe and Algeria from 1894-1914.
While Abrams’ style is diverse, the works he exhibited annually in Paris, and at the Art Institute of Chicago, the Pennsylvania Academy of the Fine Arts, and the National Academy of Design showed the influences of Impressionism, Post-Impressionism, and Fauvism.
An admirer of Pierre-Auguste Renoir🎨, Abrams pays homage to the Impressionist master in his painting, Déjeuner en Provence, ca. 1910🎨 (on loan from the McNay Art Museum in San Antonio, Texas).
The depiction of a female figure in a casual patio setting thinly painted and sketchily defined by short brushstrokes, and using a high-keyed palette, distinguish it as an Impressionist painting. | © Florence Griswold Museum.
Nato nel Kansan, Lucien Abrams si trasferì a Dallas con la sua famiglia nel 1873. Studiò a Princeton, alla Art Students League di New York e all'Académie Julian a Parigi, vivendo e viaggiando in Europa e Algeria dal 1894-1914.
Mentre lo stile Abrams è vario, le opere che espone ogni anno a Parigi e all'Art Institute of Chicago, alla Pennsylvania Academy of Fine Arts e alla National Academy of Design mostrano le influenze dell'impressionismo, del post-impressionismo e del fauvismo.
Ammiratore di Pierre-Auguste Renoir🎨, Abrams rende omaggio al maestro impressionista nel suo dipinto, Déjeuner en Provence, ca. 1910🎨 (in prestito dal McNay Art Museum di San Antonio, in Texas).
La raffigurazione di una figura femminile in un patio informale dipinta sottilmente e definita in modo abbozzato da brevi pennellate, e usando una tavolozza dai tasti alti, la distingue come un quadro impressionista. | © Florence Griswold Museum.