Perseus with the Head of Medusa is a bronze sculpture made by Benvenuto Cellini in 1545. The sculpture stands upon on a square base with bronze relief panels depicting the story of Perseus and Andromeda, similar to a predella on an altarpiece. It is located in the Loggia dei Lanzi of the Piazza della Signoria in Florence, Italy. The second Florentine duke, Duke Cosimo I de’ Medici, commissioned the work with specific political connections to the other sculptural works in the piazza. When the piece was revealed to the public on 27 April 1554, Michelangelo’s David, Bandinelli’s Hercules and Cacus, and Donatello’s Judith and Holofernes were already erected in the piazza.
Home » Tutti i post
Benvenuto Cellini ~ Perseus with the Head of Medusa, 1554
Leonardo da Vinci | Comparazione della Pittura alla Scultura
Trattato della Pittura
Parte prima | Capitolo 36
La pittura è di maggior discorso mentale e di maggiore artificio e maraviglia che la scultura, conciossiaché necessità costringe la mente del pittore a trasmutarsi nella propria mente di natura, e a farsi interprete infra essa natura e l'arte, comentando con quella le cause delle sue dimostrazioni costrette dalla sua legge, ed in che modo le similitudini degli obietti circostanti all'occhio concorrano co' veri simulacri alla pupilla dell'occhio, e infra gli obietti eguali in grandezza quale si dimostrerà maggiore ad esso occhio, e infra i colori eguali qual si dimostrerà piú o meno oscuro, o piú o men chiaro; e infra le cose di eguale bassezza, quale si dimostrerà piú o men bassa; e di quelle che sono poste in altezza eguale, quale si dimostrerà piú o meno alta; e degli obietti eguali posti in varie distanze, perché si dimostreranno men noti l'un che l'altro.
Gian Lorenzo Bernini, uomo ed artista universale
Oltre ai suoi autoritratti e ad un ritratto fattogli dal Gaulli (Roma, Gall. Corsini), il Bernini è stato descritto fisicamente e moralmente da numerosi autori: basti ricordare lo Chantelou, ed il figlio Domenico, che lo disse "aspro di natura, fisso nelle operazioni, ardente nell'ira".
Egli fu l'artista più intimamente legato al cattolicesimo risorgente nella temperie postridentina, e non può esserci dubbio sulla sua convinzione religiosa; pare che negli anni successivi al 1630 la sua fede si fosse approfondita e che nell'ultimo periodo della sua vita frequentasse assiduamente gesuiti e oratoriani: era amico intimo dei padre G. P. Oliva, gesuita, per il quale disegnò il frontespizio al secondo volume delle Prediche (1664) e ebbe come consigliere spirituale anche un suo nipote, padre Marchesi, oratoriano.
Diego Velázquez | Baroque Era painter
Diego Rodríguez de Silva y Velázquez[a] (baptized June 6, 1599 - August 6, 1660) was a Spanish painter, the leading artist in the court of King Philip IV, and one of the most important painters of the Spanish Golden Age.
He was an individualistic artist of the contemporary Baroque period.
He painted initially in a precise tenebrist style, but later developed a free manner characterized by bold brushwork that produced an illusion of form only when viewed at a suitable distance.
Vincent van Gogh | Study of hands
- Cos'è disegnare? Come ci si arriva? È l'atto di aprirsi un passaggio attraverso un muro di ferro invisibile che sembra trovarsi tra ciò che si sente e che si può.
- Faccio sempre ciò che non so fare per imparare come va fatto.
- L'arte è gelosa... bisogna lavorare a lungo e duramente per afferrarne l'essenza. Quello a cui miro è maledettamente difficile, eppure non penso di mirare troppo in alto.
- Soffrire senza lamentarsi è l'unica lezione da imparare in questa vita.
Andrew Kish, 1980 | Conceptual painter
Andrew Kish III is an award winning🎨 master Watercolor painter who is constantly pushing the boundries of contemporary watercolor. Andrew holds a BFA from Kutztown University and resides in eastern Pennsylvania.
Born in 1980 in Bethlehem Pennsylvania, Andrew M. Kish III has emerged as one of the premier watercolor painters of his generation. Kish received his B.F.A. in painting from Kutztown University. His paintings explore social subjects ranging from politics to spirituality and dive deeply into the contemporary human experience.
His unique ability to blend thought provoking concepts with powerful compositions is evolving the landscape of contemporary watercolor. Kish’s current work deals with the morality of social paradigms and challenges the viewer with rich provocative and metaphoric imagery.
Karen Hollingsworth, 1955 | WindowScape painter
Early in her career as an artist, Karen Hollingsworth painted mostly portraits and still life arrangements.
Then, around 2002, while Karen was moving furniture around her studio to set up the scene for a new still life, she placed a chair in front of a window and thought, "Now that’s a painting!"
That’s when Karen switched her focus and began mainly painting compositions of chairs and windows. From there she evolved into painting open windows with a variety of scenes beyond them.
Barbara Jaenicke, 1964 | Plein Air /Still life /Pastel painter
Barbara Courtney Jaenicke (pronounced JAN-i-kee) loved to draw and paint as a teenager and decided at an early age to pursue an art career in one form or another. She received a Bachelor of Arts degree in 1986 from The College of New Jersey, taking as many fine art courses as she could, while also taking painting classes outside of her college studies. But with the desire to have a steady income right after college, she geared her education toward the commercial side and spent a little over a decade of her early career in advertising as an art director, then later shifted gears to a corporate role in marketing communications.
Iscriviti a:
Post (Atom)