Textual description of firstImageUrl

Claude Monet | Woman Seated under the Willows, 1880

A woman sits among loosely painted, crescent-shape blades of emerald and lemon-lime green grass, under tall trees in this vertical scene.
The brushstrokes are unconnected and visible, so many of the details difficult to make out.
Facing our left almost in profile, the woman’s form is suggested with thick strokes of eggshell white, periwinkle blue, mint green, and deep pink.
We get the impression of a light-colored dress that pools around her hips and legs, and a hat atop dark hair. Her face is painted with an area of blush peach.

Claude Monet | Woman Seated under the Willows, 1880 | National Gallery of Art, Washington, D.C.

The blades of grass near her are layered with shamrock and moss green against lighter areas of honeydew green.
The tree trunks are painted with streaks of cobalt blue and lilac purple, and long, whip-like, spindly branches reach vertically into the sky.
Dashes of lavender purple and straw yellow suggest leaves in the feathery canopies.

A sand-colored band running across the composition in the distance could be a path or a river, lined on the far side by loosely painted, periwinkle-blue buildings under a pale, butter-yellow sky.
The artist signed and dated the work in black paint in the lower left corner, “1880 Claude Monet”. | Source: © National Gallery of Art, Washington, D.C


Una donna siede tra fili d'erba verde smeraldo e limone lime, dipinti in modo approssimativo, a forma di mezzaluna, sotto alberi ad alto fusto in questa scena verticale.
Le pennellate sono sconnesse e visibili, quindi molti dettagli sono difficili da distinguere.
Di fronte alla nostra sinistra, quasi di profilo, la forma della donna è suggerita con spessi tratti di bianco guscio d’uovo, blu pervinca, verde menta e rosa intenso.

Abbiamo l'impressione di un vestito di colore chiaro che si estende attorno ai fianchi e alle gambe e un cappello sopra i capelli scuri.
Il suo viso è dipinto con un'area color pesca.

I fili d'erba vicino a lei sono stratificati di trifoglio e verde muschio contro aree più chiare di verde melata.
I tronchi degli alberi sono dipinti con striature di blu cobalto e viola lilla, e lunghi rami affusolati e sottili si estendono verticalmente verso il cielo.
Tocchi di viola lavanda e giallo paglierino suggeriscono le foglie sotto i baldacchini piumati.

Una fascia color sabbia che attraversa la composizione in lontananza potrebbe essere un sentiero od un fiume, fiancheggiato sul lato opposto da edifici blu pervinca dipinti in modo approssimativo sotto un cielo pallido giallo burro.
L'artista ha firmato e datato l'opera in vernice nera nell'angolo inferiore sinistro, "1880 Claude Monet". | Fonte: © National Gallery of Art, Washington, D.C.

Other artworks from Claude Monet at the National Gallery of Art, Washington, D.C.

Claude Monet | The Artist's Garden in Argenteuil (A Corner of the Garden with Dahlias), 1873 | National Gallery of Art, Washington, D.C.

Claude Monet | The Bridge at Argenteuil, 1874 | National Gallery of Art, Washington, D.C.

Claude Monet | Monet's garden at Vétheuil, 1881 | National Gallery of Art, Washington, D.C.

Claude Monet | The Cradle - Camille with the Artist's Son Jean, 1867 | National Gallery of Art, Washington, D.C.

Claude Monet | Woman with a Parasol - Madame Monet and Her Son, 1875 | National Gallery of Art, Washington, D.C.