Heinrich Hermanns (1862-1942) was a German lithographer and landscape painter.
He was also known for architectural paintings and vedute and was associated with the Düsseldorfer Malerschule.
Born in Düsseldorf, Hermanns completed his primary education in 1883 and went on to study at the Kunstakademie Düsseldorf with Eugen Dücker, Heinrich Lauenstein, Georg Heinrich Crola and Johann Peter Theodor Janssen.
There, in response to the conservative policies of the Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, he joined with Olof Jernberg, Eugen Kampf and Helmuth Liesegang to form the "Lucas-Club"; an association of forward-looking landscape painters.
By 1891, the club had become subordinated to the Freie Vereinigung Düsseldorfer Künstler, and remained so until 1899, when a new "St. Lukas-Club" broke away.
He graduated from the Kunstakademie in 1893.
He had a special fondness for the landscapes of Holland, West and Northwest Germany.
After 1887, he was a frequent visitor to Hümmling.
He also took long study trips to France, Spain and Italy, especially Lake Garda, Naples and Sicily.
Later, he turned to architectural scenes and interiors; often rendered in watercolors.
Until the 1930s, he held showings at most major German art exhibitions, including the (Glaspalast in Munich, the Große Berliner Kunstausstellung and the Große Kunstausstellung NRW Düsseldorf).
In 1900, he was appointed to the artistic advisory board of Die Rheinlande, a cultural journal. | Source: © Wikipedia
Heinrich Hermanns (1862-1942) è stato un litografo Tedesco, nonché pittore di paesaggi, vedute ed architetture, associato alla Scuola di Düsseldorf.
Nato a Düsseldorf, Hermanns completò la sua istruzione primaria nel 1883 e continuò a studiare alla Kunstakademie Düsseldorf con Eugen Dücker, Heinrich Lauenstein, Georg Heinrich Crola e Johann Peter Theodor Janssen.
Lì, in risposta alle politiche conservatrici del Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, si unì a Olof Jernberg, Eugen Kampf e Helmuth Liesegang per formare il "Lucas-Club"; un'associazione di pittori paesaggisti lungimiranti.
Nel 1891, il club era diventato subordinato alla Libera Associazione dei Düsseldorfer Künstler, e tale rimase fino al 1899, quando un nuovo "St. Lukas-Club" si staccò.
Si laureò all'Accademia d'arte nel 1893.
Aveva una predilezione speciale per i paesaggi dell'Olanda, della Germania occidentale e nord-occidentale.
Dopo il 1887, fu un visitatore frequente di Hümmling.
Fece anche lunghi viaggi di studio in Francia, Spagna ed Italia, in particolare sul Lago di Garda, a Napoli ed in Sicilia.
In seguito, si dedicò a scene architettoniche e interni; spesso resi in acquerelli.
Fino agli anni '30, tenne mostre alla maggior parte delle principali mostre d'arte tedesche, tra cui la (Glaspalast a Monaco, la Grande Esposizione d'arte di Berlino e la Grande Esposizione d'arte NRW Düsseldorf).
Nel 1900 fu nominato membro del comitato consultivo artistico di Die Rheinlande, una rivista culturale. | Fonte: © British Wikipedia