Textual description of firstImageUrl

William Hays, 1956

For Vermont artist William Hamilton Hays, the idea of positive and negative is everything but black and white.
He takes the simplicity of linoleum block printing to new levels with his beautiful and complex prints.
Each of Hays' prints unfolds, color by color into a layered mosaic of carved shapes, carefully fitted into a composition that conjures a sense of mood and place dear to the heart of the artist.



Hays has taken the simple process of block printing to new levels.
His prints transcend the limitations of a knife and a block of linoleum.
His careful and intricate techniques of carving are brilliantly reflected in the rich textures and colors of these intimate prints.
From traditional to the innovative techniques of reduction printing, Hays' linocut prints stand apart in execution and design.

The artist's academic background in sculpture and his subsequent profession of painting landscapes in oils are wedded into his block prints.
His carving skill is evident along with the fine craftsmanship of pulling each print by hand.
Combining these skills with the painter's eye for color and composition make prints by William H. Hays an unusual accomplishment in the world of printmaking.














Per l’artista del Vermont William Hamilton Hays, l’idea di positivo e negativo è tutt’altro che bianco e nero.
Porta la semplicità della stampa a blocchi di linoleum a nuovi livelli con le sue stampe belle e complesse.
Ognuna delle stampe di Hays si sviluppa, colore dopo colore, in un mosaico stratificato di forme scolpite, accuratamente inserite in una composizione che evoca un senso di umore e luogo caro al cuore dell'artista.
Hays ha portato il semplice processo di stampa a blocchi a nuovi livelli.


Le sue stampe trascendono i limiti di un coltello e di un blocco di linoleum.
Le sue attente e complesse tecniche di intaglio si riflettono brillantemente nelle ricche trame e nei colori di queste stampe intime.
Dalle tecniche tradizionali a quelle innovative della stampa in riduzione, le stampe su linoleum di Hays si distinguono per esecuzione e design.
Il background accademico dell'artista nella scultura e la sua successiva professione di dipinto di paesaggi ad olio sono sposati nelle sue stampe a blocchi.


La sua abilità nell'intaglio è evidente insieme alla raffinata maestria nel tirare ogni stampa a mano.
La combinazione di queste abilità con l'occhio del pittore per il colore e la composizione rendono le stampe di William H. Hays un risultato insolito nel mondo dell'incisione.