Karl Ludwig Friedrich Becker, also known as Carl Ludwig Friedrich Becker (1820-1900) was a German history painter and president of the Berlin Academy.
Becker was born and died in Berlin.
He was a pupil of August von Klöber, Peter von Cornelius and Heinrich Maria von Hess, and afterwards studied a year in Paris, two years in Rome, and visited Venice.
He first attained success with subjects of the Venetian Renaissance.
Later in life, he made many visits to Venice to study paintings drawn from life in the 15th and 16th centuries.
The chief characteristics of his manner are historical fidelity, skillfulness of technique, and richness of coloring.
In 1860 he became a member of the Prussian Academy of Arts, Section for Fine Arts.
From 1882 to 1895 he was president of the academy, then its honorary president until his death.
In 1874 he was admitted as an associate member of the Royal Academy of Sciences and Fine Arts of Belgium.
Karl Becker died in Berlin in 1900, just two days after his 80th birthday, and was buried in the Old St. Matthäus Cemetery in Schöneberg.
The grave has not been preserved.
His works include: "Belisarius as a Beggar" (1850), "Jeweler at a Venetian Senator's" (1855), "Visit of Sebastian del Piombo to Titian" (1861), "Doge in Council" (1864), "Charles V and Fugger" (1870), "Dürer in Venice" (1873), "Charles V Visiting Titian" (1873), "In the Picture Gallery" (1874), "Bianca Capello" (1874), "Scene from the Marriage of Figaro" (1874), "Emperor Maximilian Receiving the Venetian Embassy" (1877), and frescos for the Neues Museum in Berlin.
Karl Ludwig Friedrich Becker, Karl Ludwig Friedrich Becker, noto anche come Carl Ludwig Friedrich Becker (1820-1900) è stato un pittore storico Tedesco e presidente dell'Accademia di Berlino.
Becker è nato e morto a Berlino.
Karl Becker fu studente all'Accademia di Berlino dal 1837 al 1840.
Ha continuato la sua formazione nello studio di August von Kloeber.
Nel 1841 partecipò ai riquadri degli affreschi di Schinkel per il vestibolo dell'Altes Museum di Berlino e successivamente alla loro esecuzione sotto Peter von Cornelius.
Durante il suo soggiorno di studio a Monaco di Baviera partecipò al dipinto della chiesa di San Bonifacio sotto Heinrich Maria von Hess.
Nel 1842 vinse una borsa di studio al concorso accademico, che gli permise di soggiornare a Parigi nel 1843 e poi a Roma dal 1844 al 1847.
Ritornato a Berlino, eseguì cinque dipinti nella Sala Niobide del Nuovo Museo.
Raggiunse la maturità della sua rappresentazione a Venezia, che visitò nel 1853.
Le sue opere più importanti furono modellate su Paolo Veronese ed altri maestri veneziani.
Due dei suoi quadri appartengono alla collezione della Galleria Nazionale di Berlino.
Nel 1860 divenne membro dell'Accademia delle arti prussiana, sezione di belle arti.
Dal 1882 al 1895 fu presidente dell'Accademia, poi presidente onorario fino alla morte.
Nel 1874 fu ammesso come membro associato della Reale Accademia delle Scienze e delle Belle Arti del Belgio.
Karl Becker morì a Berlino nel 1900, appena due giorni dopo il suo ottantesimo compleanno, e fu sepolto nel vecchio cimitero di San Matteo a Schöneberg.
La tomba non è stata conservata.