Jesse Mockrin (born Silver Spring, MD) received her M.F.A. from the University of California, San Diego in 2011, and her B.A. from Barnard College, New York in 2003.
She has had solo exhibitions at Night Gallery (Los Angeles), Nathalie Karg Gallery (New York), and Galerie Perrotin (Seoul).
Her work is in the collections of the Los Angeles County Museum of Art (LACMA), the Dallas Museum of Art, the Museum of Contemporary Art San Diego (MCASD), the Santa Barbara Museum of Art, and the Rubell Family Collection, among others.
Mockrin's work has been covered extensively, appearing in publications including The New York Times, The Brooklyn Rail, Vogue, Artforum, T Magazine, Art in America, and Modern Painters among others.
Jesse Mockrin's portraits transform Old Masters subjects into unsettling, contemporary compositions.
Awards
Some of her awards are as follows:
In 2002, she received the Joyce Krosh Kaiser Fine Arts Grant;
in 2008, the Russell Foundation Grant;
in 2009, the Alumnae Association of Barnard College Fellowship for Graduate Study.
I dipinti della pittrice Jesse Mockrin trasformano i soggetti degli antichi maestri in composizioni contemporanee ed inquietanti.
La pittrice, residente a Los Angeles, ritaglia scene prese da Caravaggio o Vermeer, ad esempio, quindi ingrandisce le parti del corpo o lascia che le sue tele comprendano per lo più spazi vuoti.
A volte, Mockrin divide le composizioni su più tele eliminando pezzi cruciali dell’immagine completa.
Nata a Silver Spring, nel Maryland, Jesse Mockrin ha conseguito il M.F.A. presso l'Università della California, San Diego nel 2011, e il suo B.A. dal Barnard College di New York nel 2003.
Ha tenuto mostre personali alla Night Gallery (Los Angeles), alla Nathalie Karg Gallery (New York) e alla Galerie Perrotin (Seoul).
Il suo lavoro è presente nelle collezioni del Los Angeles County Museum of Art (LACMA), del Dallas Museum of Art, del Museum of Contemporary Art San Diego (MCASD), del Santa Barbara Museum of Art e della Rubell Family Collection, tra gli altri.
Il lavoro di Mockrin è stato ampiamente trattato, apparendo in pubblicazioni tra cui The New York Times, The Brooklyn Rail, Vogue, Artforum, T Magazine, Art in America e Modern Painters, tra gli altri.