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Paul Hagemans (1884-1959)

Born in Antwerp, Paul Hagemans was the son of the celebrated Belgian landscape painter Maurice Hagemans (1852-1917).
Hagemans received early artistic instruction from his father but at the age of fifteen enrolled at the Academy of Antwerp.
Here he was fortunate enough to be tutored by one of the most important landscape painters of nineteenth century Belgium, Isidore Verheyden as well as receiving classes in figure painting from Herman Richir.



Graduating in 1906 he established a studio in Antwerp and commenced painting the portraits, figure pieces, landscapes and still-lifes for which he is now celebrated.
His early career was spent painting a number of large murals as well as designing stained-glass windows for both ecclesiastical and secular purposes.
Although much in demand during this early part of his career it was not until after WWI that his work was fully appreciated by the public and critics of Belgium.
By the early 1920’s he had fully developed his unique style of painting, one that utilized a thick impasto and a "Luministe" color palette.
Hagemans was to exhibit his work at all of the major Belgian art institutions as well as private galleries. | Source: French Wikipedia







Paul Hagemans, (nato ad Anversa il 6 dicembre 1884 e morto a Uccle il 21 aprile 1959), è stato un pittore Belga. Era figlio del celebre paesaggista Maurice Hagemans, fratello del pittore Germaine Hagemans e suocero del pittore Wolmans. Ricevette la prima istruzione artistica dal padre ma all'età di quindici anni si iscrisse all'Accademia di Anversa.
Qui ebbe la fortuna di essere istruito da uno dei più importanti paesaggisti del Belgio del XIX secolo, Isidore Verheyden, oltre a ricevere lezioni di pittura di figura da Herman Richir.
Laureatosi nel 1906, fondò uno studio ad Anversa ed iniziò a dipingere ritratti, figure, paesaggi e nature morte per le quali è ora celebrato.
Trascorse i primi anni della sua carriera dipingendo numerosi murales di grandi dimensioni e disegnando vetrate per scopi sia ecclesiastici che secolari.


Sebbene molto richiesto durante questa prima parte della sua carriera, fu solo dopo la prima guerra mondiale che il suo lavoro fu pienamente apprezzato dal pubblico e dalla critica del Belgio.
All'inizio degli anni '20 aveva completamente sviluppato il suo stile di pittura unico, uno che utilizzava un impasto denso ed una tavolozza di colori "luminista". Hagemans avrebbe esposto le sue opere in tutte le principali istituzioni d'arte belghe ed in gallerie private. | Fonte: Wikipedia in francese