Textual description of firstImageUrl

Carlo Grubacs (1812-1870) | Veduta / Venice painter

The Grubacs name is closely associated with views of Venice, especially of the Grand Canal.
The eighteenth-century tradition of veduta painting was carried on by artists such as Carlo Grubacs and his sons Giovanni and Marco, all of whom remained faithful to their predecessors Canaletto and Guardi.
Italian painter of animated urban waterscapes and architectural features.
Carlo Grubacs was born in Venice.



The son of a Merchant Navy captain whose family, originally from Montenegro, had settled in Italy in the second half of the 18th century, he belonged to the Venetian school of 'Vedutista' which had flourished with artists like Canaletto🎨 and Francesco Guardi🎨 in the 18th century.
He studied at the Academy of Fine Arts in Venice where he exhibited his works in 1847, 1855, 1858 and 1864.
His paintings, often of a small size, offer carefully detailed and lively views of Venice, executed in the tradition of 19th century Venetian Vedute where the artist combines a smart and skillful drawing with a bright and luminous palette.








Il nome dei Grubacs è strettamente associato alle vedute di Venezia, in particolare del Canal Grande.
La tradizione settecentesca della pittura vedutista fu portata avanti da artisti come Carlo Grubacs ed i suoi figli Giovanni e Marco, i quali rimasero fedeli ai loro predecessori, Canaletto🎨 e Guardi🎨.
Pittore italiano di paesaggi urbani e architettonici Carlo Grubacs (Venezia, 1812-1870) nacque a Venezia nel 1812.
Figlio di un capitano della marina mercantile la cui famiglia, originaria del Montenegro, si era stabilita in Italia nella seconda metà del XVIII secolo, apparteneva alla scuola veneziana dei "Vedutisti" che era fiorita con artisti come Canaletto e Francesco Guardi nel XVIII secolo.
Studia all'Accademia di Belle Arti di Venezia dove espone le sue opere nel 1847, 1855, 1858 e 1864.
I suoi dipinti, spesso di piccole dimensioni, offrono vedute dettagliate e vivaci di Venezia, eseguite nella tradizione del XIX secolo veneziano Vedute in cui l'artista combina un disegno intelligente e abile con una tavolozza luminosa e luminosa.