Textual description of firstImageUrl

Di Li-Feng ( 邸立丰),1958 | Figurative painter

Di Li-Feng (邸立丰) is a Chinese🎨 contemporary artist, now working as Professor in the Lu Xun Academy of Fine Arts, in China.
Born in a small Chinese town, he graduated from the Chinese Central Academy of Fine Arts, the highest artistic institution in China, from where he took a postgraduate degree in 1990.
However, his paintings rapidly brought him to the attention of art collectors outside China.
Di Li-Feng's oils have now been exhibited extensively in America, and particularly in Los Angeles and New York.
Professor Di has also lectured at a number of American universities.
In his work, Professor Di aims to combine the reality of a concrete object with the atmosphere created by an abstract texture and background.





He has a particular admiration for the glories of China’s imperial past, which forms the basis for many of his paintings, and he declares that he is:
"enchanted by its honour or disgrace, its tragedies, sadness, sentimentality and great joys". | © Wikipedia



























Di Li-Feng (邸立丰) è un artista contemporaneo Cinese🎨, ora lavora come Professore presso l' Accademia di Belle Arti Lu Xun, in Cina.
Nato in una piccola città cinese, si è diplomato all'Accademia Centrale Cinese di Belle Arti, la più alta istituzione artistica della Cina, da dove ha conseguito un diploma post-laurea nel 1990.
Tuttavia, i suoi dipinti lo hanno portato rapidamente all'attenzione degli collezionisti d'arte fuori dalla Cina.
Gli oli di Di Li-Feng sono stati esposti ampiamente in America, in particolare a Los Angeles e New York.
Il professor Di ha anche tenuto conferenze in un certo numero di università americane.
Nel suo lavoro, il professor Di mira a combinare la realtà di un oggetto concreto con l'atmosfera creata da una trama ed uno sfondo astratto.
Ha una particolare ammirazione per le glorie del passato imperiale cinese, che costituisce la base per molti dei suoi dipinti, e dichiara di essere:
"incantato dal suo onore o disonore, dalle sue tragedie, dalla tristezza, dal sentimentalismo e dalle grandi gioie". | © Wikipedia