Textual description of firstImageUrl

Artemisia Gentileschi | Mary Magdalene as Melancholy, 1622-1625

Mary Magdalene as Melancholy is a 1622-1625 painting by Artemisia Gentileschi🎨 - (Italian Baroque Era painter🎨, 1593-1652), showing Mary Magdalene as a personification of Melancholia. It is now in the Museo Soumaya in Mexico City.
It is an autograph copy of another work on the subject by the artist now in the Treasury of Seville Cathedral, although X-ray examination has shown that the fabric on the saint's shoulder is wider in the Seville version and was probably added later to fit with the canons of the Catholic Church.
This has also demonstrated that the two faces are different - the Mexico City version seems to be a self-portrait by comparison with Judith Slaying Holofernes and Cleopatra - and that there are corrections in the brushstrokes in the Seville version but not in the Mexico City variant. | © Wikipedia


Artemisia Gentileschi | Self-Portrait as the Allegory of Painting, 1638-9 | Royal Collection (detail)
Artemisia Gentileschi | Mary Magdalene as Melancholy
version of the Museo Soumaya, Mexico City and of the Cathedral of Sevilla - (Andalusia, Spain)
Artemisia Gentileschi | Mary Magdalene as Melancholy | Museo Soumaya, Mexico City
Artemisia Gentileschi | Mary Magdalene as Melancholy | Museo Soumaya, Mexico City (detail)
Artemisia Gentileschi | Mary Magdalene as Melancholy | Museo Soumaya, Mexico City (detail)
Artemisia Gentileschi | Mary Magdalene as Melancholy | Museo Soumaya, Mexico City (detail)
Artemisia Gentileschi | Mary Magdalene as Melancholy | Museo Soumaya, Mexico City (detail)

Maria Maddalena come malinconia è un dipinto del 1622-1625 di Artemisia Gentileschi🎨 - pittrice di scuola caravaggesca tra le figure più importanti dell'arte italiana del 600-, che mostra Maria Maddalena come personificazione della Melanconia.
Ora è nel Museo Soumaya a Città del Messico.
È una copia autografa di un'altra opera sull'argomento dell'artista ora nel Tesoro della Cattedrale di Siviglia, anche se l'esame a raggi X ha dimostrato che il tessuto sulla spalla della santa è più ampio nella versione di Siviglia e probabilmente è stato aggiunto in seguito per adattarsi i canoni della Chiesa cattolica.
Ciò ha anche dimostrato che le due facce sono diverse - la versione di Città del Messico sembra essere un autoritratto rispetto a Judith Slaying Holofernes e Cleopatra - e che ci sono correzioni nelle pennellate nella versione di Siviglia ma non nella variante di Città del Messico.

Artemisia Gentileschi | Mary Magdalene as Melancholy, 1622-1625 | The Cathedral of Sevilla - (Andalusia, Spain)
Artemisia-Gentileschi | Mary Magdalene as Melancholy, 1622-1625 | The Cathedral of Sevilla - (Andalusia, Spain) (detail)