Textual description of firstImageUrl

Henri de Toulouse-Lautrec: "Ho cercato di fare ciò che è vero e non ideale"

"Of course one should not drink much, but often".

"I paint things as they are. I don't comment".
"Dipingo le cose come stanno. Io non commento. Io registro".

"The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return".



"All confined things die".

"Everywhere and always ugliness has its beautiful aspects; it is thrilling to discover them where nobody else has noticed them".
"Sempre e dovunque anche il brutto ha i suoi aspetti affascinanti; è eccitante scoprirli là dove nessuno prima li ha notati".

"I am alone all day, I read a little but it gives me a headache. I draw and I paint, as much as I can, so much so that my hand gets tired and when it begins to get dark I wait to see if Jeanne d'Armagnac [one of the cousins] will come and sit by my bed. She comes sometimes and tries to distract me and play with me, and I listen to her speak without daring to look at her, she is so tall and so beautiful! And I am neither tall nor beautiful".


"The body of a beautiful woman is not made for love; it is too exquisite".

"My dear Mama, you are definitely the hen who hatched a famous duck".

"I have always been a pencil".

"Love is when the desire to be desired takes you so badly that you feel you could die of it".
"L'amore è quando il desiderio di essere desiderato ti fa stare così male che senti di poter morire".


"The harmony of the luncheon is achieved by a combination of the two main courses which are the focus of the menu".

"The cafes bore me; going downstairs is a nuisance. Painting and sleeping - that's all there is".

"Philandering impedes, as everyone knows, the ability to concentrate".

"Ho cercato di fare ciò che è vero e non ideale".


"Nel nostro tempo ci sono molti artisti che fanno qualcosa perché è nuovo. Vedono il loro valore e la loro giustificazione in questa novità. Tuttavia ingannano loro stessi... la novità è raramente l'essenziale. Questo ha a che fare con una cosa sola: rappresentare un soggetto meglio di quanto faccia la sua natura intrinseca".

"Non so cosa accade se tieni a freno la penna, ma quando la mia matita si muove, è necessario lasciarla andare, oppure... bloccarla. Niente di più".

"L'autunno è la primavera dell'inverno".