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Salvador Dali and the Science

Dalí was a versatile artist. Some of his more popular works are sculptures and other objects, and he is also noted for his contributions to theater, fashion, and photography, among other areas.
Dalí's life-long interest in science and mathematics was often reflected in his work. His soft watches have been interpreted as references to Einstein's theory of the relativity of time and space.
Images of atomic particles appeared in his work soon after the atomic bombing of Hiroshima and Nagasaki and strands of D.N.A. appeared from the mid-1950s.

In 1958 he wrote in his Anti-Matter Manifesto: "In the Surrealist period, I wanted to create the iconography of the interior world and the world of the marvelous, of my father Freud. Today, the exterior world and that of physics have transcended the one of psychology. My father today is Dr. Heisenberg".
The Disintegration of the Persistence of Memory (1954) harks back to The Persistence of Memory (1931) and in portraying that painting in fragmentation and disintegration has been interpreted as a reference to Heisenberg's quantum mechanics.


Salvador Dalí's Portrait of Laurence Olivier in the Role of Richard III was sketched at Shepperton studios, London, in 1955




















L'interesse di Dalí per la scienza e la matematica si è spesso riflesso nel suo lavoro.
I suoi orologi morbidi sono stati interpretati come riferimenti alla teoria di Einstein della relatività del tempo e dello spazio.
Immagini di particelle atomiche apparvero nel suo lavoro subito dopo il bombardamento atomico di Hiroshima e Nagasaki e filamenti di DNA apparvero dalla metà degli anni '50.
Nel 1958 scrive nel suo Manifesto antimateria: "Nel periodo surrealista, ho voluto creare l'iconografia del mondo interiore e il mondo del meraviglioso, di mio padre Freud.
Oggi, il mondo esterno e quello del la fisica ha trasceso quella della psicologia. Mio padre oggi è il dottor Heisenberg".
The Disintegration of the Persistence of Memory (1954) si rifà a The Persistence of Memory (1931) e nel ritrarre quel dipinto in frammentazione e disintegrazione è stato interpretato come un riferimento alla meccanica quantistica di Heisenberg.