Ilir Pojani is an Albanian contemporary artist living in Fairfax, Virginia. He was born in Tirana, Albania.
Pojani studied painting and graphic art at the National Academy of Arts in Tirana. His work has been shown in numerous exhibitions and international art contests in United States and Europe.
Pojani has won several international art awards🎨. His distinct artwork has been recognized and owned by many art collectors and galleries throughout the world.
Ilir explains the work by saying:
"My work is focused on "objective" pictorial representation of reality, capturing and revealing the invisible hidden reality beneath the visible reality’s surface and is materialized in a representational form. Characterized by a contemporary imagery, sometimes rendered in a more realistic style, and other times as theme suggests, a semi-representational one".
Nato nel 1954 a Tirana-Albania, Ilir Pojani è un artista contemporaneo. Ha studiato pittura e arte grafica alla National Academy of Arts di Tirana.
Il suo lavoro è stato esposto in numerose mostre e concorsi d'arte internazionali negli Stati Uniti e in Europa. Pojani ha vinto numerosi premi artistici🎨 internazionali.
Le sue distinte opere d'arte sono state riconosciute e possedute da numerosi collezionisti e gallerie d'arte in tutto il mondo.
La pittura è sempre stata una parte essenziale della sua vita, poiché ha iniziato a disegnare e dipingere da bambino, e non ha mai avuto dubbi sul diventare un artista.
La sua arte è caratterizzata da uno stile figurativo contemporaneo, che va dalla forma rappresentativa a una forma semi-rappresentativa, con elementi di astrazione e narrazione ambigua, lasciando il soggetto riconoscibile.
Le sue opere descrivono principalmente l'essere umano e la natura, aprendo infinite possibilità nell'esplorazione del mondo interiore del mio soggetto.