Renowned Australian artist Judy Drew was born in 1951, graduating from Melbourne's Prahran College of Art in 1970.
From the time she purchased her first set of Schminke pastels there was an immediate connection with the medium.
"When I started to use pastels, I began to study the pastel artists of the Post Impressionist period - in particular Degas. Degas' portraiture with its delicate line work, tendency towards understatement and often spare use of colour appealed to me".
Thirty years since her return to Australia the interest in Judy Drew's works continues with successful exhibitions, numerous acknowledgments and awards including the Omega Contemporary Art Prize, the Portrait Prize from the Melbourne Savage Club and inclusion of works in the International Exhibition of Pastels, France.
Judy Drew's images are infused with an impressionistic sensibility towards colour and form.
She embraces and elevates the medium of pastel creating insightful and intimate portrayals of her subjects; "I usually chose to create the setting around the model when I'm working on a piece in my studio. I find that this is when the magic starts … magic indeed, mastery of sfumato, an unerring eye for detail, appreciation of the decorative and the skill to create and convey mystery in a work of art".
La rinomata artista Australiana Judy Drew si è laureata al Prahran College of Art di Melbourne nel 1970.
Da quando ha acquistato il suo primo set di pastelli Schminke, c'è stato un legame immediato con il medium.
"Quando ho iniziato a usare i pastelli, ho iniziato a studiare gli artisti del periodo post-impressionista, in particolare Degas.
I ritratti di Degas con il loro delicato lavoro di linee, la tendenza all'understatement e l'uso spesso parsimonioso del colore mi hanno attratto".
A trent'anni dal suo ritorno in Australia, l'interesse per le opere di Judy Drew continua con mostre di successo, numerosi riconoscimenti e premi, tra cui l'Omega Contemporary Art Prize, il Portrait Prize del Melbourne Savage Club e l'inclusione delle sue opere nell'International Exhibition of Pastels, Francia.
Le tele della Drew sono intrise di una sensibilità impressionistica verso il colore e la forma.
Abbraccia ed eleva il medium del pastello creando ritratti perspicaci ed intimi; "di solito scelgo di creare l'ambientazione attorno al modello quando lavoro su un pezzo nel mio studio".