Paul Hedley spending his childhood in Chatham, Kent. He studied art at Medway College of Art from 1966-68, and then later at Maidstone College of Art where he was awarded the Diploma in Art and Design.
Paul Hedley has been painting ever since he can remember. An education based on traditional art techniques of drawing and painting plus the influence the French artists Edgar Degas 1834-1917 and Edouard Vuillard 1868-1940 have influenced the development of his art works.
Paul paints with compulsion, subtly influenced by his environment and daily experiences. Hedley is technically gifted as a painter and draughtsman.
His paintings and drawings show a fine skill particularly in producing figurative studies of enduring compositions. He successfully captures a fleeting moment of time and the associated feeling. Paul prefers to create his art work in natural light, using sketches and photographs.
The process begins with numerous preliminary sketches which eventually leads to the application of tone and colour. His drawings are produced in a ‘classical’ manner on a toned ground in chalks often combined with watercolour and gouache.
Paul Hedley trascorre la sua infanzia a Chatham, nel Kent.
Ha studiato arte al Medway College of Art dal 1966-68, e successivamente al Maidstone College of Art, dove ha conseguito il Diploma in Art and Design.
Paul Hedley ha dipinto da quando riesce a ricordare. Un'educazione basata sulle tecniche artistiche tradizionali del disegno e della pittura più l'influenza degli artisti francesi Edgar Degas 1834-1917 ed Edouard Vuillard 1868-1940 hanno influenzato lo sviluppo delle sue opere d'arte.
Paul dipinge con compulsione, sottilmente influenzato dal suo ambiente e dalle sue esperienze quotidiane.
Hedley è tecnicamente dotato come pittore e disegnatore. I suoi dipinti e disegni mostrano una buona abilità soprattutto nella produzione di studi figurativi di composizioni durature.
Cattura con successo un momento fugace di tempo e il sentimento associato.
Hedley preferisce creare la sua opera d'arte alla luce naturale, usando schizzi e fotografie.
Il processo inizia con numerosi schizzi preliminari che alla fine portano all'applicazione di tono e colore.
I suoi disegni sono prodotti in modo "classico" su un terreno tonico in gessi spesso combinati con acquerello e tempera.