Textual description of firstImageUrl

Hsin-Yao Tseng, 1986 | Impressionist painter


Hsin-Yao Tseng was born in Taipei, Taiwan. Around the age of ten, Hsin-Yao started painting in watercolors, as well as other mediums,out side of school. The early exposure instilled in him the foundation needed to excel at very early age.
After graduated from high school in Taiwan, in 2004 summer, Hsin-Yao came to United State to study aboard. He received B.F.A. of Fine Art Painting from Academy of Art University, San Francisco in 2009.
And he received M.F.A of Fine Art Painting from the same school in 2012.


Hsin-Yao, having already developed a signature style, has had his work recognized by the major art magazines of today, as well as by an unprecedented number of highly prestigious galleries especially in his young age.
Hsin-Yao's technique in oils brilliant and sure; he paints in a Romantic, expressive manner that honors the Western tradition while signaling an edgy, contemporary complexity.
Hsin-Yao has a curiosity and energy that propel him toward experimentation and innovation; accordingly, he works in a range of genres: from lush evocations of San Francisco and other cities to expressive portraits and finally to lustrous interiors in which multiple figures enact a story.



While his technical mastery's superb it is never arid or facile.
Hsin-Yao’s prose testifies to the fact that he is ambitious in the best sense; he is eager to push his art beyond what immediate and popular toward the timeless and real.
His dedication and interest in the arts is apparent from over ten years of hard work and academic studies.
Hsin-Yao has recognized by the Art Renewal Center as an ARC Living Master in 2014.
He has exhibited his artworks in a huge number of group shows across the United States, including solo shows, two-person shows, and many other group shows.
Hsin-Yao is representing by Waterhouse Gallery, in Santa Barbara and The Legacy Gallery, in Scottsdale, Insight Gallery in Fredericksburg, The Garden Gallery in Half Moon Bay, Christian Daniels Gallery in San Francisco, CA and the Howard/Mandvile Gallery in Kirkland.



















Hsin-Yao Tseng è nato a Taipei, Taiwan. E 'nato per essere un artista. All'età di dieci anni, ha iniziato la pittura ad acquerello, scoprendo cosi la grande passione per la pittura.
Ha conseguito il BFA di Pittura presso l'Accademia di Art University di San Francisco nel 2009. Inizia a farsi conoscere e riscuote un immediato successo.
I suoi colori brillanti, vibranti ed espressive pennellate seguono la tradizione della pittura occidentale, mescolandosi in paesaggi romantici e sfocati in cui si percepisce la complessità contemporanea.
L'esplorazione rappresenta una unità artistica per Hsin-Yao.


Lui ha una grande curiosità ed energia che lo spingono verso la sperimentazione e l'innovazione; di conseguenza, lavora su una vasta gamma di generi: dalle evocazioni lussureggianti di San Francisco ed altre città, ad espressivi ritratti e, infine, agli interni in cui più brillanti figure mettono in scena una storia.
La prosa di Hsin-Yao testimonia il fatto che egli è ambizioso nel senso migliore; egli è desideroso di spingere la sua arte al di là di ciò che è immediato e popolare e si spinge così verso l'atemporale e il reale.
La sua dedizione e l'interesse per le arti è evidente da più di dieci anni di duro lavoro e di studi accademici.
Molte le pubblicazioni ed i riconoscimenti, premi e mostre in giro per il mondo, collettive e personali.



Hsin-Yao attualmente è presente da Waterhouse Gallery, a Santa Barbara e The Gallery Legacy, a Scottsdale, Insight Gallery di Fredericksburg, Galleria Giardino a Half Moon Bay, Christian Daniels Gallery di San Francisco, California, e la Galleria Howard / Mandvile a Kirkland.
La sua dedizione e la passione per la pittura non è mai stata più forte mentre continua a dipingere e pensare al di fuori dei confini.
Hsin-Yao è consapevolmente in missione nel suo lavoro.
La sua dedizione e passione per rompere le barriere artistiche nella sua pittura sono evidenti quando si avvicina una collezione dei suoi dipinti ovunque essi sono esposti.